Poveži se s nama

Volimo SMŽ | Nagradni natječaj za osnovnoškolce

Pixabay

SAVJETI & IDEJE

Napravite pozitivne razredne novine

Potaknite učenike da se aktivno uključe u stvaranje pozitivnih medijskih sadržaja za školski list ili službenu internetsku stranicu škole, a možete zajedno izraditi i svoje male razredne novine

Izvor: medijskapismenost.hr

Tema nastavnih materijala pripremljenih povodom Dana medijske pismenosti za učenike od 1. do 4. razreda osnovne škole su pozitivni i negativni medijski sadržaji.

Materijale su objavili Agencija za elektroničke medije i UNICEF, a autori su dr. sc. Lana Ciboci, izv. prof. dr. sc. Igor Kanižaj i izv. prof. dr. sc. Danijel Labaš, članovi Predsjedništva Društva za komunikaciju i medijsku kulturu, poznatog po projektu medijskog opismenjavanja Djeca medija.

Kako stoji u uvodu, do trenutka polaska u školu mnoga su djeca već sate i sate provela uz različite medijske sadržaje. Stoga je vrlo važno da djeca u nižim razredima znaju prepoznati i razlikovati pozitivne i negativne medijske sadržaje te da postanu svjesna mogućih utjecaja takvih sadržaja na njih i njihove vršnjake.

U tome im može pomoći i izrada razrednih novina – zadatak koji autori preporučuju za sat Hrvatskog jezika (medijske kulture) ili Sat razredne zajednice.

Novine pozitivnih priča

Kod djece od najranije dobi treba razvijati i njegovati ljubav prema pozitivnim medijskim sadržajima te pozitivnim medijskim pričama. Potaknite učenike da se i sami aktivno uključe u stvaranje pozitivnih medijskih sadržaja, kako za školski list, tako i za službenu internetsku stranicu škole.

Cilj je ovog zadatka potaknuti izradu malih razrednih novina. Podijelite učenike u grupe i svakoj grupi dodijelite sljedeći zadatak:

Zadatak 1. grupe:

Napisati izvještaj o svim školskim uspjesima učenika u razredu (pohvale u školi, izvrsne ocjene, sudjelovanje na natjecanjima i školskim aktivnostima).

Zadatak 2. grupe:

Napisati izvještaj o svim izvanškolskim uspjesima učenika u razredu (sudjelovanje u sportskim, glazbenim ili jezičnim aktivnostima).

Zadatak 3. grupe:

Osmisliti i napraviti intervju s učenikom iz razreda koji se u ovoj školskoj godini osobito istaknuo sudjelovanjem na natjecanju, brojem pročitanih knjiga, pomaganjem drugima itd.

Zadatak 4. grupe:

Napisati prikaz omiljene knjige koju su pročitali u ovoj školskoj godini. Svakako neka knjigu preporuče drugim učenicima u razredu i objasne zašto bi bilo dobro da ju pročitaju.

Zadatak 5. grupe:

Napisati prikaz omiljenog filma koji su pogledali u ovoj školskoj godini. Svakako neka preporuče film drugim učenicima u razredu i objasne zašto bi bilo dobro da ga pogledaju.

Zadatak 6. grupe:

Napraviti oglas za pozitivne sadržaje (knjige, edukativne videoigre, časopise itd.)

Zadatak 7. grupe:

Napisati impresum, odnosno informacije o osobama koje su sudjelovale u stvaranju razrednih novina (imena i prezimena učenika, razred, naziv učiteljice, naziv škole, adresa škole, mjesec i godina objave sadržaja).

Uz impresum, neka učenici odaberu i fotografije koje će objaviti u razrednim novinama (fotografije moraju biti vezane uz sadržaj novina).

Zadatak 8. grupe:

Napisati sadržaj prema prilozima koje su napravile ostale grupe na jedan list papira (može biti obostrano).

Nakon što i osma skupina završi sa svojim zadatkom, isprintajte razredne novine svim učenicima u razredu kako bi se mogli pohvaliti roditeljima i članovima obitelji.

 

OVDJE Preuzmite nastavne materijale za osnovne škole za učenike od 1. do 4. razreda “Pozitivni i negativni medijski sadržaji”

 

Više iz: SAVJETI & IDEJE

Na vrh